Pagina's

maandag 26 maart 2012

The Vampire Diaries: Books vs. Serie

Hoi!

Wie kent het nu niet The Vampire Diaries. Er zijn ondertussen al negen boeken van uit (waarvan al zes in het Nederlands) en seizoen drie van de reeks is op tv ook al weer bijna afgelopen. Jep een uitgbreide reeks zoals je kunt zien, maar er zijn wel grote verschillen tussen de twee. Opgelet bevat spoilers.

Gelijkenissen & verschillen
  • Zowel de boeken als de serie spelen zich af in het fictieve dorpje Mystic Falls.
  • De meeste personages uit de boeken zijn hetzelfde gebleven, alleen heeft Elena (het hoofdpersogage) in de serie een twee jaar jonger broer. Terwijl ze in de boeken een klein zusje heeft.
  • De liefdesrelatie tussen Damon, Elena en Stefan is complex zowel in de boeken als in de serie.
  • Een tamelijk groot verschil is dat Stefan in de boeken wel gewoon mensenbloed drinkt, maar dat hij in de serie doordraait eens hij mensenbloed drinkt.
  • In de tv-serie is Caroline van in het begin al een goede vriendin van Elena en wordt ze veranderd in een vampier. Terwijl dit in de boeken niet zo is.
  • Bonnie, een andere vriendin van Elena, is in beide een heks.
  • Katherine, de dubbelganger van Elena, sterft in het derde boek. In het derde seizoen loopt ze nog altijd "levend" rond en helpt ze vaak de broertjes Salvatore.
  • In beide komen ook weerwolven aan bod, maar in de serie is dit veel uitgebreider.
  • In de boeken komt er maar een original aan bod, Klaus. Terwijl er in de serie een hele familie van bestaat (en ik verzeker je dat zorgt voor spanning).
Zo dit zijn degene waar ik direct kon opkomen, maar al je er nog meer weet laat het dan gerust weet.

Mening
De boeken zijn niet slecht, zeker niet als je ze voor de tweede keer leest. Maar eens dat je de tv-serie hebt gezien ben je verkocht. En mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de serie. Vooral omdat de serie tot nu toe realister overkomt dan de boeken. Maar ik zou ze zeker beide een keertje checken. Veel kijk/lees plezier!



See you later xx
El

2 opmerkingen:

  1. Ik heb 1 opmerking heel kleintje maar.
    In de boeken heet de plaats Fell's Church
    en in de serie Mystic Falls.
    Maar eerlijk heb ik veel dingen gelzen die ik zelf nog niet wist. Zoals van Katherine enzo.
    En ik geef jouw gelijk mijn voorkeur gaat ook naar de serie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is al een tijdje geleden dat ik de boeken heb gelezen.
    Maar je hebt gelijk, dank je voor het te melden.

    BeantwoordenVerwijderen