Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

Kickass heroines

Hoi!

Ik heb besloten om van de vorige boeken nog geen review te maken. Het waren namelijk allemaal delen van een serie en ik review ze liever alle delen samen.
Maar ik wou nog eens iets posten en dus heb ik besloten om nog eens een lijstje te maken. Deze keer gaat het over heldinnen, kickass heldinnen.

Rose Hathaway - Vampire Academy
Ze is niet op haar mondje gevallen en ze kan zowat elke strigoi aan. En haar karakter is ook ontzettend sterk. Ze geeft ook ontzettend veel om haar vrienden. En ze breekt zowat elke regel die ze kan breken. Kortom een echte badass.

Yelena Zaltana - Study Serie
Ze kan magie gebruiken. Door haar is haar wereld gered. En buiten haar magie kan ze ook handig met wapens omgaan. Ook haar karakter is ontzettend sterk.

Jacinda "Jones" - Firelight
Ze is een soort van draak, moet ik noch meer zeggen! En bovendien nog eens eentje die vuur kan spuwen wat zeldzaam is.



Alexandria Andros - Convenant
Eigenlijk kan je gewoon de eigenschappen van Rose bij haar plakken en dan heb je Alex. Alleen is zij een half-blood, een afstammeling van de goden.

Clary Fray - The Mortal instruments
Een echte Daimon slayer. Need I to say more?

Katniss Everdeen - The Hunger Games
Ze komt tweemaal levend uit de arena en dan nog eens samen met Peetha. En uiteindelijk wordt de oorlog nog eens gewonnen door haar. Yep she can kick some asses!

Gemma Doyle - Gemma Doyle Trilogy
Ze neemt het op tegen de sterkste magister van haar tijd en verslaat haar. Ze weet wanneer ze offers moet maken. Maar doet alles wat mogelijk is om degene van wie ze houdt te beschermen.

Nora Grey - Hush, Hush
Haar vriendje is een (gevallen) engel. En ze is niet bang om het tegen kwaadaardige Nephilim op te nemen.

Zo dat was het, als jullie er nog meer weten laat het me gerust weten.

See you later xx
El

Geen opmerkingen:

Een reactie posten