Pagina's

zaterdag 14 april 2012

Perfect Chemistry

Hoi!

Het is lang geleden dat ik nog een review heb gepost dus hier is er eentje. Dit keer is het eentje van de Perfect Chemistry serie van Simone Elkeles.

Inhoud
Zij is blond, braaf en rijk. Hij is donker, arm en lid van een gang. Samen moeten ze een scheikundeproject doen. En dan worden ze, ondanks hun aanvankelijke aversie, verliefd op elkaar. Is haar leventje wel zo perfect als het lijkt? En is hij wel zo wild als hij zich voordoet? Speelt zich achter hun beider voordeuren niet iets heel anders af?

Mening
In elk boek komt een andere Fuentes broer aan het woord, in het eerste deel Alex, dan Carlos en in het laatste deel Luis, de jongste. Alhoewel de drie boeken ongeveer hetzelfde verlopen is het verhaal toch telkens anders. Hierdoor blijft het geweldig om de boeken te lezen. Het vertelstandpunt wordt ook altijd afgewisseld tussen de twee hoofdpersonages, zo kom je nog meer te weten over ze. En het was ook eens iets anders, zo kon je nog duidelijker de twee verschillende werelden van de hoofdpersonages waarnemen.

De Spaanse woorden die in het boek verwerkt zitten is ook leuk bedacht, zo werd ik nog meer meegesleept met het verhaal (ookal verstond ik ze niet altijd). Het boek leek er alleen maar echter mee te worden, omdat zo de Mexicaanse roots van de Fuentes broertjes naar boven kwam.
Op het einde van het boek was eer ook altijd een epiloog naar 26 jaar later, er kwam dan telkens een van hun kinderen aan bod. Zo kon je toch nog een beetje zien wat er met de personages was gebeurd, wat leuk is omdat ik me dat meestal afvraag na het einde van een boek. En de epiloog was eigenlijk een spiegel van het begin van het verhaal wat wel leuk was.
Doordat de boeken telkens gaat over een van de Fuentes broertjes komen de andere personages ook nog aan bod in het verhaal, zodat je kan zien hoe hun relatie verder verloopt (wat ontzettend leuk is).
Verder is de schrijfstijl van de auteur ook zeer aangenaam, er zitten altijd een paar goede pranks in en gevatte opmerkingen waardoor je in een deuk ligt van het lachen. En dan nog de hele liefdesrelatie van de personages om bij weg te smelten vind ik. En nog een extra pluspunt de drie broers zijn ontzettend knap (in mijn gedachten dan toch). Als Allex echt zou bestaan, wel dan kan Brittany beter op haar hoeden zijn of ik zou hem zo wegkapen!

Cover
Ik vindt de covers zeer geslaagd, ze passen bij de boeken. Ze kunnen wat melig lijken, maar de scenes komen ook voor in de boeken dus dat vind ik wel leuk. En ze zijn ook nog vrij simpel, niet te druk.

Sterren
Perfect Chemistry: *****
Rules of Atraction: ****
Chain reaction: *****

Extra
Auteur: Simone Elkeles
Titels in het Nederlands:
  • Perfect Chemistry
  • Gevaarlijke Flirt
See you later xx
El

Geen opmerkingen:

Een reactie posten