Pagina's

donderdag 26 april 2012

The Hobbit

Hoi!

Wie kent het verhaal van J.R.R. Tolkien nu niet? Ik heb het boek onlangs gelezen, dus hier is mijn review.

Inhoud
Op een dag komen er zomaar dertien dwergen op bezoek bij meneer Bilbo Balings, vergezeld door de beroemde tovenaar Gandalf. Ze komen een feestje vieren in zíjn hobbithol; een afscheidsfeestje welteverstaan. De volgende dag gaat de groep op reis om in het oude Moria een schat te zoeken. Tot zijn grote schrik stelt Gandalf voor dat Bilbo meegaat als het veertiende lid van de expeditie. Voor hij het weet, is hij op avontuur en komt hij in aanraking met trollen, reusachtige wolven, spinnen, aardmannen en niet te vergeten de oude draak Smaug. Zo wordt Bilbo de meest wereldwijze hobbit ooit.

Mening
Het was is een keertje iets anders om te lezen (lees: zwaarder) en in het begin vond ik het moeilijk om in het boek te komen. Maar eens ik
goed vertrokken was, was het echt een leuk boek om te lezen. Al de avonturen die Bilbo en de dwergen meemaken zijn vaak echt hilarisch. Ik heb dan ook vaak tijdens het lezen moeten lachen. Tolkien heeft een aparte schrijfstijl waardoor het anders leest dan de meeste andere boeken, maar dit maakte het boek alleen maar interessanter voor mij. En het is natuurlijk ook een klassieker en ik vind dat je je klassiekers moet kennen.

Cover
Persoonlijk vind ik de cover spuuglelijk al staan er wel de belangrijkste elementen van het boek op afgebeeld: de bergen, de adelaars en het bos. Maar toch het had veel en veel beter gekund!

Sterren
The hobbit: ****

Extra
Auteur: J.R.R. Tolkien
Titel in het Nederlands: De hobbit
De bekende trilogie The Lord of the Rings bouwt er licht op voort
Eind dit jaar komt het eerste deel van de film uit! Hier alvast de trailer:



See you later xx
El

Geen opmerkingen:

Een reactie posten