Pagina's

zondag 29 april 2012

Books into movies

Hoi!

Heel wat boeken worden verfilmd. Meestal vind ik het wel leuk omdat ik dan eens kan vergelijken of het ongeveer is zoals ik me het had voorgesteld. Dus ik dacht laat ik eens een lijstje maken van boeken die dit of volgend in de cinemazalen terecht gaan komen.
Ik weet niet of al deze filmen ook in de Belgische/Nederlandse zalen gaan terechtkomen, maar ik hoop van wel.

Snow White and the huntsman
Verdere uitleg lijkt me overbodig, iedereen kent sneeuwwitje wel. Maar nu in een ander jasje gestoken met onder andere Kirsten Stewart en Chris Hemsworth (de broer van Liam).
Wordt verwacht: 1/06/2012

Bel Ami
Bel Ami neemt je mee naar het 19e eeuwse Parijs met een verhaal van een jonge man die stijgt op de sociale ladder door het manipuleren van de rijkste en machtigste vrouwen van Parijs.



Een echt costuumdrama dus (love it) met onder andere Robert Pattinson, Christina Ricci en Uma Thurman.
Word verwacht: 8/06/2012

Anna Karenina (nog geen trailer beschikbaar)
Een van de bekendste werken van Leo Tolstoj met onder andere Kierra Knightly.
Wordt verwacht :9/11/2012.

Breaking Dawn part 2
Moet ik nog meer zeggen: het lang verwachte einde van de Twilight saga.
Wordt verwacht: 16/112012

Les misérables (nog geen trailer beschikbaar)
Gebaseerd op het boek van Victor Hugo met onder andere Anne Hathaway en Hugh Jackman. Jan Valjean moet vluchten voor het stelen van een stuk brood en keert na twintig jaren terug naar Parijs om dan in het midden van de Franse Revolutie van 1875 terecht te komen.
Word verwacht: 14/12/2012

The Hobbit
Het wereldbekende boek van J.R.R. Tolkien wordt verfilmd met dezeflde cast van The Lord of The Rings trilogie. En als dit evengoed is ald de trilogie dan moet je hem zeker gaan kijken.
Word verwacht: 14/12/2012

The Chronicles of Narnia (nog geen trailer beschikbaar)
Het vierde deel ondertussen al dat verfimd wordt, ik heb er blijkbaar nog eentje in te halen.
Wordt verwacht: TBA

2013

Percy Jackson 2 (nog geen trailer beschikbaar)
Het langverwachte vervolg van Percy Jackson and the Lightning Thief over halfgoden en andere mythologische wezens. Met onder andere Logan Lerman, Brandon T Jackson en Alexandra Daddario.
Word verwacht: 22/03/2013

The Host
Van de auteur van Twilight. Ik heb het boek gelezen en ik ben zeer benieuwd naar de film. Met onder andere Saoirse Ronan, Max Irons en Diane Kruger.
Word verwacht 19/03/2013

The Mortal Instrument (nog geen trailer beschikbaar)
Het boek van Cassandra Clare wordt eindelijk verfilmd met Lily Collens als Clary en Jamie Campbell Bower als Jace.
Wordt verwacht: 23/08/2013

Catching Fire (nog geen trailer beschikbaar)
Het vervolg van The Hunger Games, ik kan niet meer wachten om het te zien!
Wordt verwacht: 22/11/2013 (nog veel te lang als je het mij vraagt!)

The Hobbit part 2 (nog geen trailer beschikbaar)
Het gaat gewoon verder waar het eerste deel gestopt is. Waar zou ik niet weten omdat het maar een boek is.
Word verwacht: 12/12/2013

Zo dit was het, als er updates zijn dan laat ik jullie het zeker weten. En het kan zijn dat ik een lijstje ga maken van mijn favoriete boekverfilmingen tot nu toe.
Naar welke film kijken jullie het meeste uit (ik kan niet kiezen)?

See you later xx
El


Geen opmerkingen:

Een reactie posten