Pagina's

zaterdag 4 februari 2012

Vampire Academy

Hoi allemaal!
Nu ik de serie aan het herlezen ben, heb ik besloten om een 'deftige review' te schrijven Hope you like it!


Inhoud
Lissa Dragomir, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die onlosmakelijk verbonden is met de magie van de aarde. Ze moet te allen tijde beschermd worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongelooflijk wreed en gevaarlijk zijn.
Rose, de beste vriendin van Lissa, is een dhampier. Zij leidt een gevaarlijk leven dat in dienst staat van het beschermen van Lissa tegen de Strigoi. Die zijn namelijk vastbesloten om haar een van hen te maken.
Twee jaar nadat ze uit angst zijn weggelopen van de diep in de wouden verscholen Academie van St. Vladimir worden Rose en Lissa opgepakt en daarnaartoe teruggebracht.
Zowel binnen als buiten de ijzeren hekken van de academie blijven Rose en Lissa in de greep van de angst. Ze dienen de verleidingen van verboden liefdes het hoofd te bieden en altijd op hun hoede te zijn, want anders maken de Strigoi Lissa voor altijd een van hen...


Mening
Zoals ik al heb aangegeven, deze serie is echt een verslaving voor mij. Het is echt goed geschreven en niet het cliché van mens wordt verliefd op een vampier. Er zit veel meer in
vooral veel actie, maar ook vriendschap, loyaliteit en natuurlijk ook liefde. Die liefde die hier in zit hartverscheurend echt niet normaal. Dus dit zijn al redenen waarom het boek zo goed is. Maar dan ook nog de personages, ze zijn echt zo goed. Vooral het hoofdpersonage Rose, haar sarcastische opmerkingen om je kapot mee te lachen, haar loyaliteit is enorm groot en ze weet wat belangrijk is en tot wat ze in staat is. Rose's vriendin Lissa is op haar eigen manier ook sterk, en de dingen die zij kan wel te veel om over uit te wijden. En dan Dimitri, Rose stelt hem voor als een god en als je de boeken aan het lezen bent, wel dan begin je hem ook echt als een god te zien. Er zijn echt te weinig woorden om hem te beschrijven. De fliter Adrian aan de andere kant, komt vanaf boek 2 voor, heeft ook wel iets. Maar hij kan het onmogelijk halen van Dimitri. Dus het verhaal is geweldig en de personages ook, wat wil je nog meer? Ik zou het niet weten, dus lezen die handel!


Cover
Ik heb voor de Nederlandse covers gekozen omdat ik deze het mooiste vind. Ze zijn simpel, maar vertellen tegelijkertijd toch nog iets over het verhaal. Alleen de Nederlandse titel "Academicus Vampyrus" serieus, als ik niet zou weten dat het vampire academy was dan zou ik er gewoon voorbij lopen (oké waarschijnlijk niet als ik naar de covers keek). De titel slaagt echt op niets ze haden het gewoon beter bij het originele gelaten. Dit haat ik meestal zo aan vertalingen, ze verpesten heel de titel (zucht)...

Sterren
Vampire Academy: *****
Frostbite: *****
Shadow Kiss: *****
Blood Promise: *****
Spirit Bound: *****
Last Sacrifice: *****
(Yep goed gezien loved them all :D)

Extra
Auteur: Richelle Mead
Titels in het Nederlands:
  • Academicus Vampyrus
  • IJskoud
  • Schaduwkus
  • Bloedbelofte
  • Geestesband
  • Offergave
Er is ook een spin-off serie: Bloodlines. Het richt zich op nevenpersonages van in Vampire Academy. En het 2e deel komt later dit jaar uit


See you later xx
El

Geen opmerkingen:

Een reactie posten