Pagina's

woensdag 28 december 2011

Vamps vs. House of night

Hoi allemaal!

Ik heb even de tijd gevonden om een nieuw bericht te posten =)
Vandaag maak ik de vergelijking tussen 2 vampierboeken, namelijk Vamps van Nancy A. Collins and The House of Night van P.C. Cast!

Gelijkenissen
Beide boeken spelen zich af in een speciale school voor vampiers:
  • Vamps: Bathory Academy
  • House of night: House of night (handig!)
Zowel Cally (Vamps) als Zoey (House of night) hebben bijzondere gaven
  • Cally: heeft haar krachten doordat ze een halfbloed is en speciale grootouders heeft
  • Zoey: heeft toen ze gemerkt werd haar gave van de godin Nux gekregen
Ze hebben allebei een medestudent 'pissig' gemaakt doordat ze met hun vriendje aan de haal gingen
  • Cally maakt van dag één de populaire Lilith Todd kwaad, doordat ze de aandacht van haar vriendje Jules trekt
  • Zoey wordt al van dag één geminacht door de populaire Aphrodite, hier draait het om haar 'exvriendje' Erik
En tot slot zijn beide personages ongeloofelijk sterk van karakter, ze zijn loyaal naar hun vrienden toe en ze hebben een eigen wil :D

Dat ware al de vergelijkingen die momenteel in me opkomen, als iemand er nog meer weet mag je het gerust late weten

Covers
              

De covers van Vamps vindt ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd, de gezichten zijn soms nogal "aanstaanjagend".
Die van de House of Nightvindt ik echt prachtig met al die symbolen erop, gewoon geweldig

Boeken zelf
Het 1e boek van Vamps vond ik nog goed en ik was benieuwd naar de rest, maar sinds dien ging het gewoon bergaf, zonde maar ik vond het niet er dat de serie na 3 delen gedaan was.
Van de House of Night serie heb ik nog maar 2 delen gelezen, maar tot nu toe vindt ik ze echt geweldig. En ik ben echt nieuwschierig naar de rest.

Conclusie
House of Night is een zekere aanrader en ik hoop dat sommige onder jullie het gaan lezen! =)

See you later xx
El

Geen opmerkingen:

Een reactie posten